UNIVERSALSILO

UNIVERSALSILO-for-FS-15-V2-8

UNIVERSALSILO-for-FS-15-V2-1

Hallo,

bereits in LS13 hatte ich mir auf Basis des Silos von mor2000, ein eigenes Multisilo gebaut, da das Silo von mor2000 mir optisch nicht gefiel.
Für LS 2015 war es nun an der Zeit, mein Silo nochmals gründlich zu überarbeiten und die funktionsweise an das neue Universalprocesskit Mod anzupassen.

Was kann das Silo?

Es funktioniert ähnlich der plazierbaren Haufen, es können also alle aufgeführten Fruchtsorten in ein Silo eingebunkert werden und wie bei den plazierbaren Haufen muß das Silo erst wieder geleert werden, bevor eine andere Frucht eingelagert werden kann.
Das Silo hat eine sichtbare Füllstandsanzeige.
new: MapHotspotIcon
Die eingelagerte Fruchtsorte wird im F1 GamehelpMenue angezeigt.

Welche Fruchtsorten können momentan eingelagert werden?

Hier mit engl. Bezeichnungen die Fruchtsorten, welche momentan vom Silo akzeptiert werden:
barley wheat rye oat hemp weedWeed triticale dinkel maize rape sunflower woodChips silage chaff fertilizer kalk schroot seeds2 lime forage
chaff wird zu silage nach ca. 2Stunden

Im Shop werden die auf der Karte vorhandenen Fruchtsorten, dann als Symbole abgebildet, wie es üblich ist.
more info and coments: t2kmodding.blogspot.com
……………..
Hello,

already in FS13 I had built myself based on the silos of mor2000, a private Multisilo because the silo of mor2000 optically not like it.
For FS 2015, there was now the time has come once again to thoroughly revise my silo and adjust the functioning of the new Universalprocesskit Mod.

What can the silo?
It works similar to placeable pile or you can enter all the listed types of fruit are eingebunkert in a silo and like the placeable pile the silo must emptied before another fruit can be stored.
The silo has a visible level indicator.
new: MapHotspotIcon
The stored type of fruit is displayed in F1 Game Help menu.

What types of fruit can currently be stored?

The names of fruit, which are currently accepted by Silo:
wheat rye barley oat triticale hemp WeedWeed spelled maize rape sunflower silage chaff fertilizer lime wood chips schroot seeds2 lime forage
chaff will silage after about 2hours

In the shop are present on the map of fruit and imaged as symbols, as is customary.

Authors:
Idee: mor2000(LS13), thoralf2002
Umsetzung, Realisierung, Skinning, Ingame, Testing: t2k-lsmodding(thoralf2002)
Groundmodels:
Silo – Schütte: LS 11 Modellersteller FlashFire09;
Glassrohr: LS13 – Unbekannter Modellersteller;
Förderschnecke: LS11 unbekannter Modellersteller

upkSilo.zip – 2.8 MB


Direct links:
External links:



4 Responses

  1. creepy says:

    welcome!
    I have a problem with upk mods they has untextured parts like grass halle (gras and straw are black), water storage tank, like this new universal silo all parts are black and untextured, ive tried it older and newest upk kit too , anybody guess where i could fix them? and thx for the nice mods!

  2. Justin says:

    I am having problems placing this any help would be great

  3. mishel says:

    i have problem placing the silo ? silo is present in shop but i cannot buy it

  4. Vader says:

    ENGLISH

    DEUTSCH

    Very nice mod. Some wishes for a future version:

    1. The silo sucks stuff from trailers. Even if said trailer is NOT unloading. Driving near to it causes the trailer to be sucked out. That is rather annoying, especially as there is not necessarly a stop when the fruit types are incompatible.

    2. The silo outlet is not very comfortable placed. It is difficult to move larger trailers in position. What about making the outlet on the opposite side?

    3. The intake should be drive trough able. Currently it work with the sucking effect but regular unloading like at the farm would be the best solution.

    Toller Mod, auf sowas habe ich schon lange gewartet. Ein paar kleine Wünsche für eine neue Version:

    1. Das Silo saugt mir Anhänger leer, auch wenn ich nur in der Nähe davon bin. Teilweise ohne Rücksicht auf die Fruchtsorte. Der Anhänger leert sich auch OHNE abkippen!

    2. Das Rohr zum Entleeren des Silos ist ungünstig platziert. Da hast du mit einem großen Anhänger viel Freude. Wie wäre es das Rohr auf der anderen Seite zu platzieren?

    3. Der Silo Einlaß/Die Siloabladestation ist nicht zur Durchfahrt geeignet. Abladen wie im Hauptsilo am Hof wäre einfacher, gerade mit mehreren Anhängern.

    Trotzdem ein sehr guter Mod. Vielen Dank. 🙂

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